mandag den 30. august 2010


Jeg har været længe væk. Alt for længe. Livet har haft fat i mig de seneste uger på både godt og ondt, der har været tårer og latter, liv og dø, smerte og det sødeste søde i et forvirret sammensurium. Men nu er der forhåbentlig ro på.

Jeg har savnet bloggen her mere end jeg egentlig havde troet jeg ville. Ord, sætninger, tekster i mit hoved har manglet et sted at gå hen. De hører jo til her. Og snart er jeg tilbage.

Lidt skal I dog have fra mig nu. En opskrift på den ultimative synd. Den lækreste, mest svampede, bløde, smelte-på-tungen-agtige chokoladekage jeg kender. I weekenden blev den brugt til at lave McQueen-kage til sønnike og fætterens fælles fødselsdag lagt sammen med endnu mere syndig chokoladecreme. En festdrøm for både børn og voksne. Og opskriften kommer her. Så nem at det næsten burde forbydes.

600 gr. mel
600 gr. sukker
1 l. kærnemælk
3 tsk. natron
6 spsk. bagekakao
1½ dl. olie
Ingredienserne røres sammen i en stor skål, jeg brugte røremaskinen, men knofedt og håndkraft er fuldt ud lige så godt. Bages ca. 35 min i en 200 grader varm ovn.

1 kommentar:

  1. uhm....den ser fantastisk god ud! Smider du opskriften på cremen også?
    Det lyder som en hård, men også god tid. Håber du/I er komet godt igennem begravelse, bryllupsdag, snyde-fødselsdag og hvad der ellers har været den seneste tid. Knus og mange tanker fra mig.

    SvarSlet